torstai 15. joulukuuta 2016

Valinnaiskurssin oppilaat kertovat itsenäisyysjuhliin valmistautumisesta



Olen 4a-luokalla. Ja tänä vuonna minä menen tanssimaan Finlandia-talolle. Nämä kaikki tanssit me tanssimme siellä talolla: kikapoo, kehruuvalssi, letkajenkka, jiffymixer, kulkuset, rokki ja folkJammari. Minä ja minun luokkani tanssitaan myös omille vanhemmille. Meitä kaikkia tyttöjä jännittää Finlandia-taloon meneminen. Minulla on jo mekko valmiina. Se on vaaleanpunainen ja siinä on vyötärön kohdalla vaaleanpunainen kukka. Minun parillani on tummansininen puku ja mustat kengät. Minulla on myös korkokengät ja läpinäkyvät sukkahousut. Laitan ehkä myös korvakorut.

Huomenna me esitämme vanhemmille tanssit. Ja minua jännittää tosi paljon, Minulla on jo mekko. Torstaina menemme Finlandia talolle. Me syödään koulussa hernekeittoa ja vaatteet voivat sotkeutua. 

Itsenäisyyspäivänä juhlitaan siitä kuinka monta vuotta Suomi on ollut itsenäinen valtio. Suomi on ollut itsenäinen vuodesta 1917. Itsenäisyyspäivä on vapaapäivä. Ensi vuonna Suomi täyttää 100 vuotta. Itsenäisyyspäivä on aina kuudes joulukuuta. Itsenäisyyspäivänä sytytetään 2 kynttilää ikkunalaudalle. Itsenäisyyspäivänä järjestetään linnan juhlat.

Itsenäisyyspäivä on 6.12. Sinä päivänä  ensi vuonna Suomi täyttää 100 vuotta. Suomen presidentti on Sauli Niinistö, ikä 68 vuotta, syntynyt Salossa. Vaimon nimi on Jenni Haukio, ikä 39 vuotta, syntynyt Porissa. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti