torstai 22. toukokuuta 2014

Opettajien haastatteluja

Eri-ikäiset oppilaat keksivät kysymyksiä ja haastattelivat koulun uusimpia opettajia.

Mikä sinun nimesi on?
-Riikka Väyrynen

Mistä sinä tykkäät?
-Minä tykkään kavereista, ruuasta ja koulusta.

Mikä on suosikkiruokasi?
-Nyt on todella vaikea, mutta pidän kanasalaatista. Kanasalaatti.

Mitä sinä harrastat?
-Minun lempiharrastus on juokseminen.

Entä lempivärisi?
-Sekin on aika paha, mulla on monta lempiväriä, mutta sanon ehkä näin keväällä, että oranssi.

Mikä on lempi eläimesi?
-Minä haluaisin hirveesti koiran, että kyllä se taitaa olla koira tällä hetkellä.

Onko sinulla eläimiä?
-Minulla ei ole eläimiä tällä hetkellä.

Onko sinulla kivoja työkavereita?
-Minulla on todella kivoja työkavereita. Mää tykkään niistä kaikista.

Mitä kieliä sinä puhut?
-Mie puhun suomea, englantia, ruotsia ja vähän saksaa.

Puhutko viroa tai kurdia?
-En puhu.

Oletko käynyt discossa?
-Olen käynyt joskus discossa.

Oliko kivaa?
-Oli kivaa.

Pidätkö omasta luokastasi?
-Pidän luokastani todella paljon.

Mitä aiot tehdä ensi syksynä, kun koulu alkaa?
-No, silloin kun koulu alkaa, minä lähden matkalle. Lähden Aasiaan ja Australiaan.

Haastattelijat: Caniella, Sabriin, Zadia, Elin ja Asma 1A luokalta.














Mikä sinun nimesi on?
-Elina

Mikä on sukunimesi?
-Kauppila

Mistä sinä tykkäät?
-Minä tykkään ruuasta. Tykkään syödä ja tehdä ruokaa.

Mikä on suosikkiruokasi?
-Mhmm, se vähän vaihtelee, tällä hetkellä sanoisin että tacot. 

Mikä on sinun lempiharrastus?
-Sanoisin, että kun minulla on sellainen yhdeksän kuukautta vanha koira, niin sen kanssa lenkkeily.

Mikä on sinun lempieläin?
– Koira

Onko sinulla eläimiä?
-On joo, koira on.

Mikä on lempivärisi?
-Lempiväri on punainen.

Pidätkö luokastasi?
-Kyllä pidän, erittäin paljon.

Onko vaikeaa ymmärtää oppilaita, jotka eivät puhu suomea?
-No, kyllä sitä aina jotenkin ymmärtää sitten, elekielellä vaikka.

Minkämaalaisia oppilaita sinulla on?
-Meidän luokalla on oppilaita Afganistanista, Irakista, Kiinasta, Sri Lankasta, Thaimaasta, Virosta, Kreikasta ja Somaliasta.

Mitä kieliä sinä puhut?
-No, suomea, englantia, espanjaa ja vähän ruotsia.

Mitä et ole koskaan saanut?
-Nyt tuli kyllä vaikea kysymys. Mä olen aina halunnut matkustaa Etelä-Amerikkaan. Sinne mä en ole koskaan päässyt.

Minne olet matkustanut?
-No, mä oon matkustanut aika paljon Euroopassa eri maissa: Saksassa, Espanjassa, Ranskassa, Italiassa muun muassa.

Oletko käynyt Mallorcalla?
-Joo, oon kerran käyny.

Onko sinulla kivoja työkavereita?
-No, kyllä mulla on.

Haastattelijat:Idalina, Safia ja Hamze 2-3A luokalta
 
 

Tuomas Pelttarin (5A) haastattelu:

- Mitä mieltä olet koulustamme?
- Mukava koulu.

- Mitä mieltä olet kouluruuasta?
- Tarpeeksi hyvää.

- Oletko ensimmäistä kertaa sijaisena?
- En.

- Onko 5A kiva luokka?
- On.

- Miksi halusit sijaiseksi?
- Koska täällä oli paikka avoinna.

- Onko tähän mennessä ollut kiva opettaa?
- On.

- Onko helppoa opettaa 5A luokkaa?
- Ei ole ikinä helppoa.

- Milloin sinua alkoi kiinnostaa opettaminen?
- Kun olin armeijassa.

- Pidätkö kouluruuasta?
- Tarpeeksi paljon.

- Kuinka kauan olet opettanut?
- Noin kolme vuotta.

- Onko opettaminen helppoa?
- Ei, opettaminen ei ole koskaan helppoa.

- Onko luokassa helppoa saada oppilaiden huomio?
- Välillä on, välillä ei.

- Monessako eri koulussa olet opettanut?
- Kuudessa.

- Kuinka montaa eri ainetta opetat koulussamme?
- Seitsemää.

- Mikä oli sinun ensimmäinen koulusi missä opetit?
- Lapin yliopiston harjoittelukoulu.

Haastattelijat: Alyssa, Anna, Serin ja Vera 6A-luokalta

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti